rýchla_chôdza

Pokiaľ nepatríte medzi fanúšikov behu, no radi trávite čas prechádzkami na čerstvom vzduchu, veríme, že aj Vy objavíte čaro rýchlej chôdze. Pravidelná chôdza zlepšuje kondíciu, zvyšuje výkonnosť a formuje postavu.
Ak ste sa teda doteraz vyhýbali behu pre rýchle zadýchanie a pichľavú bolesť pod rebrami, potom je pre Vás  rýchla chôdza to pravé.

TIP:
Ideálne je venovať sa rýchlej chôdzi minimálne hodinu, dva až trikrát do týždňa a postupne zrýchlovať tempo.

Rýchla chôdza na chudnutie

Chôdza je pohybová aktivita, ktorú vykonávame denne. Vedeli ste však, že chôdzou o rýchlosti minimálne 5 km/h môžete schudnúť 500-1900 kJ?
Tieto hodnoty sa samozrejme môžu líšiť, pretože množstvo spálenej energie nezávisí len od rýchlosti, ale aj od hmotnosti človeka. Ťažší alebo rýchlejší človek spáli viac kalórii ako ľahší alebo ten s menšou rýchlosťou.
Okrem toho je výdaj energie priamo úmerný prijatému kyslíku. Platí teda : čím viac kyslíka spotrebujeme, tým viac energie vydáme.

TIP:
Na vypočítanie vydanej energie platí jednoduché pravidlo: na 1kg hmotnosti sa spáli približne 3 kJ energie na 1 km.

rýchla chôdza - obuv

Pre všetkých a kdekoľvek

Veľkou výhodou rýchlej chôdze je, že na ňu nepotrebujeme žiadnu špeciálnu výbavu ani prostredie. Dôležitá je kvalitná obuv, ktorá chráni nohy pred preťažením a vhodne zvolené oblečenie primerané počasiu.
Rýchlu chôdzu môžu vykonávať mladí aj starí, pretože iba minimálne zaťažuje pohybové ústrojenstvo. Vďaka tomu je vhodná aj pre ľudí, ktorí majú problémy s kĺbmi alebo ich trápi nadváha.
Ak do rýchlej chôdze zapojíme aj pohyb rúk, precvičíme si tak celé telo.

TIP:
Ruky môžeme do chôdze zapojiť napríklad tým, že ich prekrížime okolo hrudníka, dvíhaním celých rúk nad hlavu a späť dole alebo robením malých krúžkov, zatiaľ čo sú ruky natiahnuté v línii ramien.

Benefity rýchlej chôdze

Rýchla chôdza je fyzická aktivita, ktorá ma pozitívny vplyv na naše zdravie. Zlepšuje našu kondíciu, spánok aj náladu, pretože má relaxačné účinky. Pozitívne vplýva na srdcovo-cievny systém a slúži ako prevencia proti chorobám srdca, ciev a krvného tlaku.
Ďalším plusom je, že zvyšuje vitálnu kapacitu pľúc, znižuje cholesterol a podporuje spaľovanie tukov.

Rýchľa chôdza však neprináša výsledky hneď, pretože podporuje postupné pozvoľné chudnutie, ktoré je k nášmu telu šetrnejšie. Spolu so zmenou životného štýlu a stravovania pomáha schudnúť natrvalo bez zbytočného jo-jo efektu.

prechádzky

Bez výhovoriek

Ak je čas jediný dôvod, prečo sa ešte stále viac nehýbete, potom neexistuje lepšie riešenie. Rýchlou chôdzou môžete nahradiť cestu do práce či školy, ktorú by ste inak trávili v aute alebo preplnenom autobuse.
Pravidelnými rýchlymi prechádzkami určite potešíte aj Vášho štvornohého miláčika a zo seba budete mať minimálne dobrý pocit.

 

Chcete schudnúť a cítiť sa konečne skvelo?

Pridajte sa k našim spokojným zákazníkom aj Vy a získajte odbornú konzultáciu na trvalé a zdravé chudnutie.

Ako to funguje?

Páči sa vám tento článok? Zdieľajte ho so svojími známymi.

Zdieľať na Facebooku

Hodnotenie článku: 4/5 Hodnotilo: 6 užívateľov

Získajte odbornú konzultáciu na úspešné a zdravé chudnutie!

Ako to funguje?

Web si práve prezerá 62 ľudí.